Eksempel på markedsplan

Slik kan en markedsplan lages

I dette eksempelet på en markedsplan vil vi utforske en grundig og strukturert tilnærming til å utvikle og implementere en vellykket markedsføringsstrategi for en rørleggerbedrift med 12 ansatte og en omsetning på 19 979 154 NOK.

Planen vil fokusere på å identifisere målgruppen, konkurrenter og bedriftens styrker og svakheter, samt å sette klare mål for vekst og merkekjennskap.

Gjennom en helhetlig markedsføringsstrategi og en blanding av ulike markedsføringskanaler, vil vi adressere de mest effektive og kostnadsbesparende metodene for å nå ut til potensielle kunder og øke salget. Vi vil også legge vekt på viktigheten av måling og evaluering, og tilpasse markedsplanen basert på resultater og endringer i markedet. Ved å følge denne detaljerte planen, vil rørleggerbedriften kunne optimalisere sine markedsføringsinvesteringer og legge grunnlaget for langvarig suksess.

Situasjonsanalyse

Målsettinger

Markedsføringsstrategi

Markedsføringsmiks

Handlingsplan

Måling og evaluering

Eksempel på en tidsplan for markedsføringsaktiviteter

Kvartal 1

Kvartal 2

Kvartal 3

Kvartal 4

Ved å følge denne detaljerte markedsplanen, kan rørleggerbedriften øke omsetningen, merkekjennskapen og kundebasen gjennom strategiske og målrettede markedsføringsaktiviteter.